سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره اصول و فنون مذاکره

اصل و فنون مذاکره

تسلط بر اصول و فنون مذاکره می‌تواند ما را در مسیر موفقیت قرار دهد. کتاب «مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد» به ما کمک می‌کند تا مذاکره کننده خوبی باشیم.

دوره اصول و فنون مذاکره اثر بخش و اصولی جهت افزایش موفقیت

اصول و فنون مذاکره، توانمندی است که هر کسی در مقطعی از زندگی خصوصا در کسب و کار به آن نیاز پیدا می‌کند. حتما برای شما پیش آمده که در موقعیتی از زندگی مجبور شده باشید برای متقاعد کردن طرف مقابل بحث و گفتگو کنید.

برای آگاهی از نحوه مذاکره کردن، خواندن کتاب «مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد» راهگشا است.

کاربرد مذاکره

مهارت مذاکره در سراسر زندگی برای هر فرد کاربرد دارد. همه جا این هنر کاربرد داشته و کارها را برای‌تان آسان می‌کند. در این مقاله خلاصه‌ کوتاهی از یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مذاکره ارائه شده است.

کتاب «مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد» اثری بسیار مفید از تیم چطور است.

چه قصد مذاکره برای افزایش حقوق خود داشته باشید، چه بخواهید رابطه جدیدی را آغاز کنید و حتی برای رفع و رجوع دعواهای کوچک خانوادگی،‌ بدون شک باید مهارت مذاکره کردن را بلد باشید. 

درون مایه کتاب

شاید مذاکره کردن به نظر استرس‌آور باشد. شاید از این ترس داشته باشید که صحبت‌ها به سمتی که باید نرود و در نهایت منجر به بحث جنجالی شود و در آخر، شاید یکی از طرفین برای رسیدن به توافق، مجبور به از خود گذشتگی شود.

اما در کتاب «مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد» یاد می‌گیرید چگونه با تقویت مهارت مذاکره می‌توانید به شکلی سازنده و مثبت، به آنچه خواسته هر دوی شماست، دست پیدا کنید.

اصول و فنون مذاکره را بیاموزید

اغلب افراد بر این باور هستند که مذاکره‌ کننده خوب کسی است که صریح، موثر و قاطع از خود واکنش نشان می‌دهد یا در مقایسه با رقیب خود سخنران بهتری‌ است.

البته این‌ها ویژگی‌های خوبی برای هر شخص است اما بهترین مذاکره کنندگان که اغلب به خواسته‌های خود می‌رسند کسانی هستند که از همه آماده‌تر و خلاق‌تر عمل می‌کنند.

آمادگی

«آمادگی» کلید اصلی هر مذاکره موفقی است، اما متاسفانه اشخاص اهمیت کمی به این موضوع می‌دهند و از آن غافل‌اند. اولین کاری که از قبل باید انجام دهید، آمادگی‌ است.

افکار و فرضیات‌تان را بررسی کنید. به این فکر کنید که از مذاکره چه نتیجه‌ای می‌خواهید به دست بیاورید؟ طرف مقابل دنبال چه چیزی‌ست؟

کلمات و جملات خلاقانه

از کلمات و جملاتی خلاقانه استفاده کنید. از سر انصاف و بی‌طرفانه صحبت کنید. در مورد صحبت و بحث‌هایی که ممکن است پیش بیاید فکر کنید و برای جواب‌های جایگزین هم آماده باشید.

برای نحوه مدیریت رابطه خود و همتای‌تان که آن طرف میز است برنامه‌ریزی کنید.

برگزاری مذاکره‌ای موفق، که با برقراری رابطه‌ای موثر با طرف مقابل آغاز شده باشد. انجام همه موارد مذکور پیش از مذاکره، شما را در موقعیتی برتر قرار می‌دهد و در این صورت شما می‌توانید در موقعیتی قرار بگیرید که مذاکره را مدیریت کنید. این است مهارت مذاکره.

پیروزی در مذاکره

مراحل اصول و فنون مذاکره

اینکه تعریف شما از پیروزی و برنده شدن در مذاکره چیست، بر نحو‌ه انجام مذاکره و پیشبرد آن تاثیر می‌گذارد. ببینید می‌خواهید به کجا برسید؟ توافق موفق از دیدگاه شما چگونه است؟ دوست دارید پس از ترک میز مذاکره چه احساسی داشته باشید؟

شما باید معیارهایی که شما را برای مذاکره آماده می‌کند شناسایی کرده و از آن‌ها برای پیشرفت مذاکره استفاده کنید.

ذهن باز

برای حضور در پای میز مذاکره با ذهنی باز و آماده، باید آگاه باشید که برخی فرضیات ذهنی شما ممکن است شما را محدود کند.

این مسئله به همین سادگی‌ها نیست، زیرا این فرضیات با نهادینه شدن در نظام فکری شما در گذر زمان، بیشتر از اینکه باورهای ذهنی و شخصی به شمار بیایند به حقایقی عینی و مسلم تبدیل شده که رهایی از آن‌ها به آسانی میسر نیست.

برای اینکه در مهارت مذاکره چابک و خلاق باشید باید آمادگی لازم درمورد مفاد مذاکره مطالعه داشته و کاملا آماده باشید. یعنی باید بدانید که در مذاکره چه می‌گویید و چه می‌کنید و چطور هر یک از این‌ها را انجام می‌دهید.

کتابی برای تقویت مهارت مذاکره کردن

این کتاب شما را راهنمایی می‌کند که تمام مهارت مذاکره را در خود توسعه داده و همانند همه کسانی که در این زمینه حرف اول را می‌زنند در کار خود حرفه‌ای باشید.

وقتی شما به یک مذاکره کننده درجه یک تبدیل شوید، در همه جای زندگی‌تان، مهارت مذاکره خود را نمایان خواهد کرد.

توصیه‌های این کتاب برای همه مفید است، چه مبتدی و چه حرفه‌ای. شاید شما در کارنامه کاری خود کلی تجربه مذاکره موفق داشته باشید.

کتابی برای همه

شاید به تازگی قدم در این حرفه گذاشته‌اید. در هر صورت این کتاب می‌تواند برای شما سودمند باشد. کتاب «مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد» برای مذاکرات در هر سطح و مقیاسی کاربرد دارد. مهم نیست که شما به تنهایی به پای میز مذاکره می‌روید یا گروهی از افراد شما را همراهی و پشتیبانی می‌کنند.

در سراسر متن این کتاب نمونه‌های کوچک و بزرگ از مذاکره آورده شده است که شما می‌توانید از آن‌ها برای مذاکره‌ای که پیش رو دارید بهره ببرید.

شماره تماس: 02166418084 و 02188993288

آدرس وبسایت: آکادمی بازار

آدرس: تهران ، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، خیابان نظری، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوری فقط با تعیین وقت قبلی)