سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی این روزها رونق خوبی گرفته است. کمتر شرکت و سازمانی است که منشی پاسخگوی تلفن در مجموعه خود نداشته باشد.

اما سوال مهم این است که چگونه می‌توان تماس‌های تلفنی را به شکل موثری به سمت معرفی ، بازاریابی و فروش محصولات سوق داد؟ مهم ترین روش های بازاریابی که همه مدیران باید بدانند کدام است؟

چگونه می‌توان نیروهایی حرفه‌ای در بخش فروش داشت که هر تلفن و تماس را به فروش تبدیل کنند؟

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

 

هیچ چیز خوشایندتر از آن نیست که وقتی مشتریان و کاربران با دفتر کار ما تماس می‌گیرند، منشی حرفه‌ای و یا متخصص فروش بتواند هر تلفن و هر تماسی را به فروش خدمات و محصولات تبدیل کند.

فروش تلفنی

صرف نظر از پیشرفت روز افزون فناوری، اهمیت مهارت های فروش در بازار هرگز دچار تزلزل نشده است. حتی امروزه ، مشاغل و سازمانها در سراسر جهان برای پیشبرد فعالیتهایشان کاملاً به فروش متکی هستند. فروش تلفنی سرویسی است که محصولات یا خدمات شما را مستقیماً و از طریق تلفن به مشتری می فروشد.

این شیوه فروش زمانیکه به شیوه‌ی اصولی و متکی به شناخت مشتری و بازار انجام گیرد، از هر نوع فروش حضوری تأثیرگذارتر است. در این روش برای داشتن فروش موفق، باید اهداف خود را مشخص کنید و معیارهایی تعیین کنید و به طور مداوم نتیجه را ارزیابی کنید تا به موفقیت برسید.

در فروش از راه دور، نه تنها میتوانید به صورت مستیم جذب مشتری کنید، بلکه می توانید از طریق آنها مشتریان بیشتری جذب کرده و سود فروش خود را چند برابر افزایش دهید.

استفاده از هرگونه استراتژی یا ابتکار در فروش از راه دور، باعث موفقیت شما خواهد شد. تماس های خود را برنامه ریزی کنید. زمان کافی برای این کار اختصاص دهید. همیشه یه یاد داشته باشید که تماس بیشتر برابر با فروش بیشتر است.

برای هر تماس برنامه ریزی کنید. هدفتان از برقراری تماس چیست؟ به طور معمول مراحل معرفی، توصیف و فروش محصول، همه را در یک تماس نگنجانید. اگر هدف شما تنظیم قرار ملاقات برای فروش است ، متن خود را با این هدف تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

هنگام صحبت به حاشیه نروید و از هدف و بحث اصلی خود دور نشوید، در غیر اینصورت با تمرکز کردن فورا به بحث اصلی خود بازگردید. یکی از تکنیک های خوب این است که وقتی مشتری از شما سوالی میپرسد، مفید و مختصر پاسخ دهید.

لحن و تن صدای شما می تواند هر حسی را منتقل کند. اگر عصبی باشید صدایتان بالاتر می رود و نمیتوانید شمرده حرف بزنید. آرامش خود را حفظ کنید و جملات خود را به آرامی بیان کنید. همچنین وقتی صحبت می کنید لبخند بزنید زیرا از پشت خطوط تلفن هم می‌توانید انرژی مثبت خود را انتقال دهید.

اهمیت اعتماد سازی به عنوان یک فروشنده تأثیرگذار در فروش تلفنی را دست کم نگیرید. بیاموزید که چگونه مهارت خود را در فروش اینترنتی بالا ببرید. تحت هر شرایطی به مشتری خود احترام بگذارید.

زبان بدن را دست کم نگیرید و در مراحل فروش از آن استفاده کنید. مهارت های ارتباطی خود را برای فروش تقویت کنید. خلاقیت و نوآوری در کار خود داشته باشید. اطلاعات بیشتری درباره رفتار مصرف کننده محصول خود بدست آورید.

از درست بودن لیست مشتریان خود اطمینان حاصل کنید و آن را به صورت منظم به روزرسانی کنید. اطلاعات خود از بازار فروش را به روز کنید. برنامه ریزی ، پیاده سازی و کنترل استراتژیهای فروش را فراموش نکنید.

استراتژی قیمت گذاری محصولات را متناسب با مشتری در نظر بگیرید. خدمات پس از فروش مناسبی به مشتری ارائه دهید. مدام متن فروش خود را بهبود بخشید. با کسب اطلاعات دقیق از خدماتی که ارائه می دهید، می توانید استراِتژی مناسب تری را برای فروش پیاده کنید. ارتباط کلامی خود را بهبود ببخشید.

از رسانه های اجتماعی برای فروش بیشتر استفاده کنید. نظرات مشتری را محترم بشمارید و هنگام گفتگو از آنها نظرخواهی کنید.

آموزش بازاریابی تلفنی و 9 مرحله مهم آن

امروزه اکثر شرکت ها بخشی از فروش خود را از طریق بازاریابی تلفنی انجام می دهند. مهارت های تلفنی عامل اصلی عملکرد فروش است و یادگیری این مهارت ها نیاز به آموزش و تمرین مستمر دارد.

آموزش این نوع بازاریابی به شما یاد خواهد داد که تلفن چگونه می تواند فعالیتهای بازاریابی و فروش را تکمیل ، تقویت و بعضاً جایگزین کند و اینکه چگونه یک رویکرد شخصی موفقیت فروش را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. این آموزش همچنین در مورد چگونگی مهارتهای ارتباطی ، توانایی جذب مشتری و تکنیکهای مختلف بازاریابی در هر تماس تلفنی است.

اهداف یادگیری برنامه آموزش بازاریابی تلفنی از راه دور شامل مراحل زیر است:

  1. حس اعتماد و احترام در مشتریان ایجاد کنید.
  2. در شیوه های فروش خلاق باشید تا با بازاریابی خود را بهبود ببخشید.
  3. نیاز مشتری را بشناسید و از کارایی محصولتان برای مشتری صحبت کنید.
  4. استراتژی های مذاکره که شما را به فروشنده بهتری تبدیل می کند، شناسایی کنید.
  5. برای به حداکثر رساندن کارایی تماس و صرفه جویی در زمان، یک متن فروش بنویسید.
  6. رسیدگی به اعتراضات مشتری را در اولویت کار خود قرار دهید.
  7. نیازهای بازاریابی را تجزیه و تحلیل کرده و بازار هدف را بررسی کنید.
  8. مهارت گوش دادن به نظرات و نیازهای مشتری را در خود تقویت کنید.
  9. برنامه ریزی مشخص و منظمی برای تماس های خود داشته باشید.

13 مورد از نکات بازاریابی تلفنی که باید بدان توجه کنید

فروشنده تلفنی

بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین استراتژی ها برای افزایش فروش است. رعایت نکات مهم در این مسیر می تواند موفقیت شما را تضمین کند.

برخی از این نکات عبارتند از:

  1. یک برنامه و هدف مشخص داشته باشید.
  2. یک متن کلی درباره آنچه باید هنگام تماس بگویید، آماده کنید.
  3. آهسته و واضح صحبت کنید.
  4. آماده گفتگو کردن و پاسخ منفی شنیدن باشید.
  5. از ابتدا تا انتهای تماس به مشتری احترام بگذارید.
  6. اعتماد به نفس داشته باشید تا مشتری به شما اعتماد کند.
  7. هرگز نا امید نشوید.
  8. آینده نگر باشید و در تماسهای خود خلاقیت به خرج دهید.
  9. هر روز را با یک نگاه و انرژی مثبت شروع کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا این انرژی را در طول روز حفظ کنید و هرگز ناامید نشوید.
  10. تمرین مداوم را فراموش نکنید متن خود را هر روز بخوانید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
  11. تمرکز خود را حین تماس حفظ کنید.
  12. تمام ویژگی ها و مزایای محصول یا خدماتی را که ارائه می دهید به طور دقیق مطالعه و بررسی کنید.
  13. بازخورد تماسها و مشاهدات خود را یادداشت کنید. در آینده می توانید آنها را بررسی کنید و یک راه حل موثر برای بهبود روند فعالیتتان پیدا کنید.

اگر فروش تلفنی انجام می‌دهید یا می‌خواهید وارد این حرفه شوید، به شما توصیه می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانید. فروشنده تلفنی و بازاریاب تلفنی باید در مسیر موفقیت خود به نکاتی، توجه نشان دهد.

اول: تصور نکنید شغل شما پرستیژ ندارد

در نگاه سنتی و نگاه بسته‌ی برخی افراد، منشی تلفنی بودن شخص سطح بالایی محسوب نمی‌شود. اما باید به جرات به شما بگوییم که اتفاقا، منشی تلفنی یکی از ارکان اصلی و مهم هر مجموعه ای است. اگر کسی که با مخاطبان و مشتریان ارتباط دارد، از روابط عمومی خوبی برخوردار نباشد، در موفقیت آن شرکت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پس افکار منفی را در مورد شغل خودتان از ذهن بیرون کنید. فردی را می‌شناختم قدرت بیان فوق‌العاده‌ای داشت و می‌توانست در یک روز کاری به سوالات بیش از صدها کاربر و مشتری پاسخ بدهد.

شماره تماس: 02166418084 و 02188993288

 

آدرس وبسایت: آکادمی بازار

 

آدرس:  تهران ، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، خیابان نظری، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوری فقط با تعیین وقت قبلی)