سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی

آیا تا به حال به برنامه‌ریزی شغلی و زندگی و تاثیر آن بر زندگی‌تان فکر کرده‌اید؟ چنین برنامه‌ریزی می‌‌تواند زندگی شما را از نو بسازد.

خیلی از آدمها بدون برنامه‌ریزی شغلی و زندگی روز را شب می‌کنند. شاید اطرافیان یا حتی خودِ ما جزء همین افراد باشیم. خودمان را مقایسه کنیم با افرادی که طورِ دیگری زندگی می‌کنند، با برنامه‌ریزی و حساب شده. چقدر تفاوت داریم؟ کیفیت زندگی و میزان موفقیت‌مان چقدر متقاوت است؟

 

وقتی تنها یکبار فرصت زندگی کردن به هرکس بخشیده شده، چرا باید آن را ساده از دست داد. وقتی با کمی وقت گذاشتن و ارزش قائل شدن برای فرصت‌هایمان بتوان کیفیت و سطح زندگی را ارتقا ببخشیم چرا این کار را نکنیم. اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید و علاقه‌مند به آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های آموزشی آکادمی بازار شرکت کنید و در محیطی مثبت و پرانگیزه برنامه‌ای دقیق و کاربردی را برای زندگی‌تان داشته باشید. می‌توانید مقاله‌ی هفت گام موثر برای برنامه‌ریزی شغلی و زندگی به‌صورت موثر و کاربردی را نیز در همین زمینه مطالعه کنید.

 

لزوم داشتن برنامه‌ریزی شغلی و زندگی شخصی برای شما

موفقیت - آکادمی بازار

منظور ما از برنامه‌ریزی شغلی و زندگی یک برنامه تجاری 50 صفحه‌ای با نقشه‌ها و لیست‌های عجیب و غریب نیست. یک برنامه زندگی به معنای واقعی خلاصه‌ای از خواسته‌های شما در همه زمینه‌هایی است که برای شما مهم است، دوست دارید کجای زندگی پیشرفت داشته باشید و در زندگی چه چیزهایی را دوست دارید و در آینده به چه می‌خواهید برسید.

شاید در نظر اول کار بسیار دشواری باشد و به همین خاطر سمت چنین کاری نروید، اما برای ایجاد یک برنامه‌ریزی زندگی لازم نیست یک روند دشوار یا طولانی داشته باشید. فقط به جای ادامه دادن کارهای اشتباه و تلاش بیهوده، کمی برای خود و زندگیتان ارزش گذاشته و پا در مسیر اشتباه نگذارید.

فرآیند برنامه‌ریزی زندگی

فرآیند زندگی خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا شما از روش و وضعیت زندگی‌تان در حال حاضر راضی هستید؟ تا حدودی راضی است؟ اصلاً راضی نیستید؟ پاسخ آن محرمانه و تنها نزد شماست. با خودتان صادق باشید، کسی از این موضوع باخبر نمی‌شود.

اکنون زندگی شما چگونه می‌گذرد؟ وضعیت فعلی زندگی خود را به طور خلاصه عنوان کنید. سلامتی، اوضاع شغلی، روابط، امور مالی، وضعیت معنوی و عاطفی خود را در نظر بگیرید. سایر موارد مهم زندگی را  اضافه کنید.برای این کار وقت زیادی نیاز ندارید. همین حالا بنویسید زندگی شما چگونه است.

چه چیز شما را خوشحال می‌کند؟ به آنچه می‌خواهید از آن لذت ببرید فکر کنید. به چیزهایی فکر کنید که در زندگی شما خوب پیش می‌روند. شامل فعالیت‌ها، افراد و موقعیت‌هایی که شادی و رضایت شما را به ارمغان می‌آورد یا تنها باعث لبخند شما می‌شود.

موفقیت - دکتر احمد محمدیبرنامه‌ریزی شغلی و زندگی

سُموم زندگی‌تان چیست؟ نگرانی و استرس هایی که روی انرژی و خوشبختی شما تاثیر می‌گذارد مشخص کنید. تعیین کنید که افراد، رفتارها، انتخاب‌ها یا موقعیت‌ها چه چیزی باعث استرس، اضطراب یا روحیه منفی شما می‌شوند. همه ما سُمومی در زندگی داریم. مردم یا چیزهایی که زندگی ما را تلخ و سخت می‌کنند. در  برنامه‌ریزی زندگی این سموم را حذف کنید و ازآنها فاصله بگیرید.

 

چه چیزی در زندگی شما کار نمی کند؟ به جایی فکر کنید که می‌خواهید پیشرفت کنید. موانع زندگی خود را برای زندگی سالم و رضایت بخش مشخص کنید. چالش‌های طولانی زندگی خود را در نظر بگیرید. سلامتی، تناسب اندام، وزن، عدم سازماندهی، نارضایتی شغلی، یک رابطه دشوار یا آسیب رسان. شاید، شما فقط نیاز دارید که استرس خود را بهتر مدیریت کنید، تعادل بیشتری کسب کنید، یا فقط یاد بگیرید که دوباره بخندید.

شماره تماس: 02166418084 و 02188993288

 

آدرس وبسایت: آکادمی بازار

 

آدرس:  تهران ، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، خیابان نظری، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوری فقط با تعیین وقت قبلی)