سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره کسب و کار

چرا به مشاور کسب و کار احتیاج داریم؟

برای تعریف بهتر وظیفه یک مشاور کسب و کارشاید بهتر باشد به یک داستان اشاره کنم. داستانی که قرار است از طریق آن فرق بین وظایف یک گروه یا فرد مشاور با وظایف یا محدودیت‌های یک مالک یا دارنده کسب و کار مشخص شود.

هنگامی که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد با مشکل کوچکی روبرو شد. آن‌ها دریافتند که خودکارهایشان در فضای بدون جاذبه کار نمی‌کند(جوهر خودکار به سمت پائین جریان نمی‌یابد و روی سطح کاغذ نمی‌ریزد.) برای حل این مشکل آن‌ها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب کردند.
تحقیقات بیش از یک دهه طول کشید و 12 میلیون دلار صرف شد و در نهایت آن‌ها خودکاری طراحی کردند که در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیر آب کار می‌کرد.
روی هر سطحی حتی کریستال هم می‌توانست بنویسد و در دمای زیر صفر تا 300 درجه سانتی گراد هم کار می‌کرد. اما؛ روس‌ها راه‌حل ساده‌تری داشتند: آن‌ها از مداد استفاده کردند.

چنین داستانی مصداقی روشن برای مقایسه دو روش در حل مساله است؛ تمرکز روی مشکل (نوشتن در فضا) یا تمرکز روی راه حل (نوشتن در فضا با خودکار یا مداد).

مشاوره کسب و کار چیست؟

مشاور کسب و کار

با این نمونه کوچک باید ادامه دهیم آنچه برای شما به عنوان کارفرما یا مالک مهم است نه فقط دیدن مشکل بلکه تمرکز بر روی حل مشکل است اکنون شما هستید که باید انتخاب کنید چه چیزی برای شما مهم است.

قطعا حل این مشکل برای شما به عنوان مالک یا کارفرما به تنهایی میسر نخواهد شد چرا که ارائه راهکار برای حل بسیاری از موانع یا ارائه راهکار برای حل مشکلات بعضا به فکر جمعی و در بسیاری از موارد نیز به فکر و تجربه افراد یا گروه احتیاج دارد از این‌روی تجربه همه این موارد برای شما به عنوان مالک یا صاحب کسب و کار نه مقرون به صرفه است.

و نه چنین ریسکی ارزش تجربه را دارد. از اینروی استفاده از تجربه افرادی که با چنین مواردی از قبل به کرات روبرو شده‌اند و دارای تجربه هستند به کار شما به عنوان یک کارفرما سرعت خواهند بخشید. چرا که شما به جای تجربه تمامی این شکست‌ها و پیروزی‌ها قرار است از تجربیات تلخ و شیرین سایر کارآفرینان توسط مشاورینی که بنا به تخصص و تجربه آنان انتخاب شده است استفاده نمایید.

به مشاور کسب و کار احتیاج داریم چون ….

چگونه مشاور کسب و کار شویم

یکم – نمی‌خواهیم ریسک کنیم

ما به مشاور کسب و کاراحتیاج داریم چون قرار نیست کلیه شکست و پیروزی‌ها برای تداوم یک کسب و کار را خودمان به تنهایی تجربه کنیم.

استفاده از تجربیات گروه مشاورین و متخصصین هر حوزه این امکان را به ما خواهد داد تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کرده و برای یافتن راهکار و پیدا کردن راه حل از تجربه سایرین توسط مشاورین استفاده نماییم.

دوم – به برون سپاری سازمانی احتیاج داریم

بسیاری از کسب و کارهای هستند که توانایی مالی لازم برای انجام کلیه امور را ندارند یا چه بسا توانایی مالی مناسب برای استخدام و استفاده از مهارت و توانایی نیروهای متخصص را ندارند.

لذا برای دستیابی به مجموعه‌ای از این مهارت‌ها یا تخصص‌ها که داخل سازمان موجود نیست و امکان فراهم کردن ان نیز برای مالک فراهم نیست در راستای تامین و دستیابی به آن هدف ضروری است تا از تخصص و مهارت گروه‌های مشاورین متخصص در آن حوزه استفاده کرد.

نمونه بارز این مهم شرکت‌هایی هستند که در بحث مدیریت فروش تا بازاریابی و بازرگانی یا چه بسا آی تی یا تبلیغات و رسانه و حتی تولید محتوا یا امورات مربوط به رایانه و برنامه نویسی از مشاوره‌های تخصصی و مهارت‌های لازم در این بخش بهره‌مند هستند که می‌توان از تجربه و مهارت آنان استفاده کرد.

سوم – قادر به شناسایی مشکلات درون سازمانی نیستیم

نباید فراموش کرد که عمده مهارت و تخصص گروه یا افراد مشاور در کسب و کارها شناسایی مشکلات و پی بردن به نقاط قوت و ضعف سازمانی است.

به عبارتی شما تا زمانی که داخل سازمان غرق انجام وظایف خود هستند چه بسا فرصت تجزیه و تحلیل مشکلات را آنگونه که هست نداشته باشید اما مشاوره کسب و کار این فرصت را دارد تا با اشرافی که به مهارت و تخصص خود دارد از بیرون نظاره‌گر فعالیت شما باشد.

شماره تماس: 02166418084 و 02188993288

 

آدرس وبسایت: آکادمی بازار

 

آدرس:  تهران ، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، خیابان نظری، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوری فقط با تعیین وقت قبلی)